Verkkokaupan yleiset ehdot

1. Kauppaan sovellettavat ehdot

Näitä verkkokaupan yleisiä ehtoja sovelletaan Sinun (jatkossa ”asiakas”) ja Biltema Suomi Oy:n, Y-tunnus 1560844-9, (jatkossa ”Biltema”) välillä tehdessäsi kuluttaja-asiakkaana tilauksen verkkokaupassa osoitteessa www.biltema.fi (”Bilteman verkkokauppa”) ja tilatessasi tuotteet postimyynnillä.

Asiakkaan valitessa tilauksen noudon Bilteman myymälästä sovelletaan puolestaan Osta & nouda -palvelun yleisiä ehtoja. Yritysasiakkaiden tilauksiin sovelletaan puolestaan yritysmyynnin sopimusehtoja.

Asiakkaan on oltava täysi-ikäinen ja täysivaltainen tehdäkseen tilauksen Bilteman verkkokaupasta. Alle 18-vuotias voi tehdä tilauksen muiden kuin ikärajavalvottujen tuotteiden osalta huoltajan suostumuksella.

2. Tuotteen tilaaminen ja ostaminen

Asiakas voi tilata verkkokaupasta valitsemalla biltema.fi-sivuston yläreunasta Valitse tavaratalo -pudotusvalikosta Verkkokaupan ja poimimalla tuotteen/tuotteita ostoskoriin. Kauppasopimus näillä ehdoilla syntyy, kun asiakas vahvistaa tilauksen kassalla. Tilauksen yhteydessä asiakkaan on annettava täydelliset yhteystiedot, jotka sisältävät nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Mikäli annetut yhteystiedot ovat virheellisiä, Biltema pidättää oikeuden tilauksen peruuttamiseen.

Biltema lähettää tilauksesta vahvistuksen joko tekstiviestinä tai sähköpostitse asiakkaan ostohetkellä antamaan matkapuhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen.

Tuotteiden omistusoikeus siirtyy asiakkaalle vasta, kun kauppahinta on maksettu kokonaisuudessaan ja tuotteet on lähetetty.

2.1 Tilauksen muuttaminen

Jos asiakas huomaa virheitä tilauksessaan, tulee hänen olla viipymättä yhteydessä Bilteman asiakaspalveluun, jotta tilausta voidaan vielä muuttaa. Biltema pyrkii lähettämään tilaukset mahdollisimman nopeasti, joten tilauksen muuttaminen ei ole välttämättä mahdollista.

Biltemalla on oikeus korjata mahdolliset paino- ja hintavirheet, muuttaa tai päivittää verkkosivujen tietoja sekä tehdä jatkuvasti tuotemuutoksia ja -parannuksia. Mikäli asiakas ei ole tyytyväinen Bilteman tekemään korjaukseen, hänellä on oikeus perua tilauksensa.

2.2 Tuotteen tiedot

Kunkin tuotteen keskeiset tiedot on esitetty Bilteman verkkokaupassa kyseisen tuotteen kohdalla. Tuotteen täydelliset tiedot voi lukea tuotepakkauksesta.

Tuotekuvat saattavat poiketa värien tai muiden ominaisuuksien osalta noudettavista tuotteista.

2.3 Varastosaldo

Tuotteen varastosaldo on ilmoitettu kyseisen tuotteen yhteydessä Bilteman verkkosivuilla. Mikäli Biltema huomaa, ettei asiakkaan tilausta voida toimittaa noudettavaksi kokonaisuudessaan varastosaldojen poikkeavuuden vuoksi, on Biltema yhteydessä suoraan asiakkaaseen. Asiakkaalla on tällöin mahdollisuus perua tai muuttaa tilausta. Mikäli Biltema ei pysty toimittamaan tilausta kokonaisuudessaan teknisten ongelmien tai varastosaldon loppumisen vuoksi, Biltema hyvittää asiakkaan maksaman summan.

2.4. Digitaalisia elementtejä sisältävät tavarat

Digitaalisia elementtejä sisältävä tavara tarkoittaa sellaista tuotetta, joka sisältää Bilteman tai kolmannen osapuolen toimittamaa digitaalista sisältöä tai digitaalisen palvelun. Biltema antaa tietoa digitaalisen sisällön yhteensopivuudesta ja yhteentoimivuudesta tuotetiedoissa. Biltema ei takaa digitaalisen sisällön yhteensopivuutta laajemmin kuin tuotetiedoissa on ilmoitettu.

Bilteman käyttämät digitaaliset palvelut on suojattu muun muassa SSL-salauksella, palomuureilla ja salasanoilla.

Tilaamalla tuotteen asiakas hyväksyy erikseen ja nimenomaisesti sen, että Biltema ei tiedota mahdollisista ohjelmisto-, palvelu- tai sisältöpäivityksistä. Biltema ei myöskään toimita tällaisia päivityksiä asiakkaalle kuluttajansuojalain edellyttämällä tavalla.

Digitaalisen sisällön tai palvelun tarjoajalla on oikeus tehdä muutoksia ja päivityksiä sisältöön luodakseen tai poistaakseen kokeellisia ominaisuuksia, tehdäkseen parannuksia sisältöön tai parantaakseen yhteensopivuutta uusiin standardeihin.

Biltema ei takaa, että tavaraan liittyvät digitaaliset elementit tai ohjelmistot olisivat käytettävissä koko tavaran käyttöiän ajan.

Biltema ei ole vastuussa digitaaliselle laitteelle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista silloin, kun vaaranvastuu on asiakkaalla. Tarvittava varmuuskopiointi on asiakkaan vastuulla. Asiakkaan tulee suorittaa varmuuskopiointi aina ennen laitteen toimittamista huoltoon.

3. Hinnat ja maksutavat

Asiakkaan tilaamien tuotteiden hinnat ovat ne, jotka on esitetty Bilteman verkkosivuilla sinä päivänä, kun tilaus on tehty tai kun sitä on viimeksi muutettu. Jos hinnassa on selvä hintavirhe, Biltema pidättää oikeuden olla myymättä tuotetta virheelliseen hintaan.

Kaikki ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Klarna Checkout -palvelu on helppo, joustava ja turvallinen tapa tehdä ostoksia verkossa. Palveluun tunnistaudutaan vastaamalla pariin helppoon kysymykseen, ja samalla voi valita itselleen sopivimman maksutavan.

Maksutavoista kaikki – lasku, erämaksu, Mobilepay, verkkopankit ja luottokortit – ovat yhtä turvallisia. Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua asiakas hyväksyy Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka ovat luettavissa kassa-vaiheessa. Maksamiseen liittyvissä kysymyksissä asiakkaan kannattaa olla suoraan yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun, jonka yhteystiedot sekä Oma Klarna -palvelu ja muuta hyödyllistä tietoa löytyvät osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu.

Verkkopankki- ja korttimaksu

Aktia, Danske Bank, Nordea, Osuuspankki, S-Pankki, Säästöpankki, Visa, MasterCard, American Express

Maksutavat Biltema-tavarataloissa

Käteinen, suomalaiset pankkikortit, Debit-kortit, Visa, Visa Electron, MasterCard ja Maestro-kortit, American Express, Eurocard sekä Pivo, Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, Biltema-lahjakortti ja Biltema-tilikortti (Resurs Bank). Yrityksillä on mahdollista ostaa myös laskulla.

4. Toimitustiedot

4.1. Toimitusvaihtoehdot ja toimitusalue

Bilteman verkkokauppatilaukset toimittaa joko Matkahuolto, Posti tai PostNord. Asiakas vastaa siitä, että hän on antanut tilaushetkellä oikeat ja riittävät tiedot tilauksen toimittamiseksi.

Biltema toimittaa verkkokauppatilauksia ainoastaan Suomeen. Tilaukset Ahvenanmaalle toimitetaan vain Postin välityksellä. Rahtitilaukset toimitetaan vain Postin välityksellä.

Toimituskulut määräytyvät painon, tilavuuden, toimitusosoitteen ja valitun toimitustavan mukaisesti. Tilauksen toimituskulut lasketaan kassalla. Voit tutustua tarkemmin toimitustapoihin täältä.

4.2. Vaarallisten aineiden toimitus (VAK)

Tällä hetkellä emme valitettavasti voi toimittaa tilauksia, jotka sisältävät vaarallisia aineita (esim. akut, aerosolit ja erilaiset kemikaalit).

4.3. Toimitusaika-arvio ja noutoaika

Varastosta löytyvien tuotteiden toimitusaika-arvio on normaalisti 3–5 työpäivää, mutta ruuhka-aikoina toimitusaika voi olla pidempi. Omaa tilaustaan koskevan tarkemman toimitusajan voi kysyä asiakaspalvelusta (asiakaspalvelu@biltema.fi).

Pyrimme lähettämään koko tilauksen yhdessä erässä. Lähetystä säilytetään noutopisteessä 7 vuorokautta. Asiakkaan tulee myötävaikuttaa siihen, että rahtitilaus voidaan toimittaa perille ja tilausta ollaan vastaanottamassa.

4.4. Kuljetusvauriot

Mikäli asiakas huomaa lähetyksensä vaurioituneen, tulee vahinkoilmoitus tehdä heti paikan päällä pakettia noudettaessa (Matkahuollon, PostNordin ja Postin henkilökunta opastaa asiassa) tai rahdin saapuessa. Rikkoutuneesta tai vaurioituneesta tuotteesta tai paketista on heti pyydettävä lähetyksen luovuttajaa tekemään rahtikirjaan merkintä vahingosta. Tämän jälkeen asiakkaan on viipymättä oltava yhteydessä Bilteman asiakaspalveluun.

4.5. Noutamaton tilaus

Tilauksen noutamatta tai vastaanottamatta jättämistä ei katsota asianmukaiseksi peruuttamiseksi. Kun tilaus jää noutamatta tai vastaanottamatta, sopimusvelvoitteet raukeavat ja suoritukset palautetaan. Asiakas vastaa noutamatta tai vastaanottamatta jättämien lähetysten aiheuttamista todellisista kustannuksista, jotka sisältävät todelliset lähetys- ja palautuskulut. Noutamattomat lähetykset palautuvat automaattisesti noutoajan päätyttyä Biltemalle.

5. Peruuttamisoikeus ja avoin kauppa

5.1 Peruuttamisoikeus

Kuluttaja-asiakkaalla on lakisääteinen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 vuorokauden kuluttua tilauksen tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Palveluiden tilauksissa määräaika lasketaan sopimuksen tekemisestä.

Asiakkaalla ei ole lakisääteistä peruuttamisoikeutta seuraavissa tilanteissa:

tuote valmistetaan tai muunnellaan kuluttajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi;
tuote voi nopeasti pilaantua tai vanhentua;
sinetöitynä toimitettu tuote, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa, on avattu (esimerkiksi suojaimet, korvatulpat, kosmetiikka, partakoneet, haavanhoitotuotteet, hampaidenhoitotuotteet ja hygieniatarvikkeet,);
tavara luonteensa vuoksi on sen toimittamisen jälkeen erottamattomasti sekoittunut muiden tavaroiden kanssa;
digitaalinen sisältö tai palvelu on otettu käyttöön asiakkaan aloitteesta tai suostumuksella ennen peruuttamisoikeuden päättymistä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava Biltemalle päätöksestä peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla). Asiakas voi käyttää peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Peruuttamisilmoituksesta tulisi ilmetä asiakkaan nimi, osoite ja muut relevantit tiedot, kuten tilausnumero, kuittinumero ja tuotteen nimi.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Asiakkaan on lähetettävä tuotteet takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Asiakkaan tulee pyytää palautuksesta kuitti ja säilyttää se.

Asiakas vastaa tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista käyttäessään lakisääteistä peruuttamisoikeutta. Rahtitilausten arvioidut palautuskulut ovat noin 119–400 euroa. Asiakas voi kuitenkin palauttaa tilatun tuotteen maksutta, jos palautettava tuote on virheetön ja sen voi lähettää Postin tai Matkahuollon normaalipakettina avoimen kaupan ehtojen mukaisesti.

Palautettaessa tulee palautuksen mukaan liittää alkuperäisen toimituksen mukana tullut palautuslomake täytettynä. Palautusta ei voida käsitellä, mikäli sen mukaan ei ole liitetty täytettyä palautuslomaketta.

Jos asiakas peruuttaa tilauksen, Biltema palauttaa asiakkaan maksaman suorituksen oletusarvoisesti täysimääräisenä käyttäen samaa maksutapaa, jolla asiakas on maksanut tilauksen. Palautettava summa sisältää mahdolliset palautettavaan tuotteeseen liittyvät toimituskulut lukuun ottamatta lisäkustannuksia siitä, että asiakas on valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan. Mikäli kyseessä on tilauksen osapalautus, toimituskuluja ei hyvitetä.

Rahat palautetaan viivytyksettä 14 päivän sisällä peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Biltema voi kuitenkin lykätä rahojen palauttamista siihen saakka, kunnes lähetys on palautunut Biltemalle takaisin ja todennut sen palautusehtojen mukaiseksi.

Mikäli palautus katoaa kuljetuksessa, asiakkaan on osoitettava kuitilla tehneensä palautuksen oikein. Asiakkaan tulee säilyttää palautuksesta saamansa kuitti niin kauan, kunnes hän on saanut hyvityksen palautuksesta. Rahojen palautuksesta ei aiheudu asiakkaalle kustannuksia.

Asiakas voi tutustua tuotteeseen vastaavalla tavalla kuin liikkeessä ennen ostopäätöksen tekemistä. Pakkaus on avattava varovasti, jotta tuote säilyy myyntikuntoisena. Asiakkaan tulee säilyttää alkuperäinen pakkaus ja koko pakkauksen sisältö, kunnes asiakas on tehnyt ostopäätöksen. Palautusoikeutta ei voi hyödyntää sen jälkeen, kun tuote on otettu käyttöön.

Asiakas on vastuussa sellaisesta tuotteiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tuotteiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mikäli tuotetta ei palauteta täysin myyntikuntoisena, Biltema vähentää palautettavasta summasta arvioidun arvonalennuksen määrän. Myyntikelvottomien tuotteiden osalta vähennys vastaa tuotteesta maksettua hintaa.

5.2. Avoin kauppa

Normaalin peruuttamisoikeuden lisäksi asiakkaalla on mahdollisuus 30 päivän avoimeen kauppaan siitä päivästä lähtien, kun tilaus on vastaanotettu. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakas voi saada rahansa takaisin, mikäli hän palauttaa tuotteen 30 päivän sisällä ostosta.

Tuotteen voi palauttaa maksutta, jos sen voi lähettää Postin tai Matkahuollon normaalipakettina. Maksutonta palautusta varten paketin päälle on merkittävä joko Postin sopimustunnus (638492) tai Matkahuollon sopimustunnus (9501242) riippuen siitä, kumpaa tapaa asiakas käyttää palautukseen. Asiakas vastaa itse isompien tuotteiden tai muiden toimitustapojen kustannuksista.

Palautustilanteessa asiakkaan tulee olla viipymättä yhteydessä lähimmän Biltema-myymälänsä asiakaspalveluun. Palautettaessa tulee palautuksen mukaan liittää alkuperäisen toimituksen mukana tullut palautuslomake täytettynä. Palautusta ei voida käsitellä, mikäli sen mukaan ei ole liitetty täytettyä palautuslomaketta.

Verkkokaupan palautuslomake (suomeksi)

Verkkokaupan palautuslomake (ruotsiksi)

Jos lomaketta ei ole mahdollista tulostaa, lomakkeen tiedot voi kirjoittaa myös käsin paperille ja liittää sen mukaan lähetykseen.

Biltema voi ottaa tuotteet vastaan avoimessa kaupassa, mikäli seuraavat ehdot täyttyvät:

  • Tuote on käyttämätön ja vahingoittumaton.
  • Alkuperäispakkaus on vahingoittumaton eli myyntikelpoinen. Öljyjä, kemikaaleja ja muita tuotteita, joissa ei ole sinettiä, ei vaihdeta.
  • Ostokuitti esitetään asioinnin yhteydessä.
  • Tuotteen vaihto tai palautus tapahtuu 30 päivän sisällä ostotapahtumasta.
  • Poikkeuksia ovat tietyt auton sähköosat, jolloin ostokuitissa lukee "Auton elektroniikka, ei palautusoikeutta".
  • Alennustuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Tuotteella voi olla lakisääteinen peruuttamisoikeus, vaikka tuotetta ei voida ottaa vastaan avoimen kaupan ehtojen mukaisesti.

6. Lakisääteinen virhevastuu ja reklamointi

Biltema vastaa tavaroiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty.

Tuotereklamaation voi tehdä lähimmän Biltema-tavaratalon asiakaspalvelupisteessä, vaikka tuote on tilattu verkkokaupasta. Mikäli tavaratalossa asiointi ei ole mahdollista, voi tuotteen reklamoida lähettämällä sen asiakaspalautuksena verkkokauppaan. Ennen lähetystä tulee ottaa yhteyttä Bilteman asiakaspalveluun. Tuote ja ostokuitti kannattaa pitää valmiina asiointitilanteessa. Palautuksen/Reklamaation mukaan tulee liittää toimituksen mukana tullut palautuslomake täytettynä.

Reklamaatiota ei voida käsitellä, mikäli sen mukaan ei ole liitetty täytettyä palautuslomaketta.

Verkkokaupan palautuslomake (suomeksi)

Verkkokaupan palautuslomake (ruotsiksi)

Jos lomaketta ei ole mahdollista tulostaa, lomakkeen tiedot voi kirjoittaa myös käsin paperille ja liittää sen mukaan lähetykseen.

Reklamaatioissa lomakkeeseen on myös kirjoitettava tarkka selostus tuotteessa havaitusta viasta. Reklamoitava tuote tulee pakata huolellisesti, jotta se ei vaurioidu kuljetuksessa. Tuotetta ei tarvitse kuitenkaan pakata alkuperäispakkaukseensa, vaan lähettämiseen sopii mikä tahansa kuljetuksen kestävä paketti.

Jos tuote havaitaan vialliseksi, asiakkaalle hyvitetään vastaavanlaisen tuotteen arvo tai vaihtoehtoisesti Biltema korjaa viallisen tuotteen, vaihtaa sen uuteen vastaavaan tuotteeseen tai toimittaa tuotteen uudelleen, mikäli siitä ei aiheudu kohtuuttomia kustannuksia Biltema-myymälälle. Mikäli kortilla tehty maksu hyvitetään, rahasumma palautetaan samalle kortille, jolla alkuperäinen ostoskin maksettiin. Mikäli tuote on maksettu puolestaan laskulla, maksupalveluntarjoaja hyvittää summan omien ehtojensa mukaisesti.

Virhevastuu koskee tavarassa myyntihetkellä olleita virheitä. Vastuu ei kata tavanomaista kulumista tai vahingoittumisesta johtuvaa rikkoutumista. Virheestä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta. Tavaroiden lisäksi lakisääteinen virhevastuu koskee palveluita ja digitaalisia sisältöjä.

Kuluttaja-asiakkaat voivat tehdä virheilmoituksen aina kahden kuukauden sisällä virheen havaitsemisesta. Suosittelemme tekemään virheilmoituksen kuitenkin mahdollisimman pian asian käsittelyn helpottamiseksi.

Biltema ei vastaa tavaroiden tai palveluiden virheestä johtuvista välillisistä vahingoista tai muista kuluista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta vastuumme rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen.

7. Takuu

Osalla Bilteman tuotteista on 3, 4, 5 tai 10 vuoden takuu, ja kyseisillä tuotteilla on takuusymboli tuotesivulla sekä myyntipakkauksessa. Takuuajan pituus on merkitty myös ostokuittiin, joka toimii samalla takuutodistuksena. Tuotteen takuuaika lasketaan sen alkuperäisestä ostopäivästä, joka näkyy ostokuitista.

Mikäli takuuaikaa ei ole erikseen ilmoitettu, sovelletaan kyseisen tuotteen kohdalla kuluttajansuojalakia sekä lakisääteisiä virhevastuusäännöksiä.

Jos tuote rikkoutuu normaalikäytössä tai sitä asennettaessa tai siinä voidaan todeta materiaali- tai valmistusvirhe, Biltema korjaa vioittuneen tuotteen tai vaihtaa sen uuteen vastaavaan tuotteeseen. Mikäli tuotetta ei löydy enää Bilteman valikoimasta, tarjotaan tilalle vastaavanlainen korvaava tuote. Biltema päättää, mikä on sopiva korvaava tuote vioittuneen tilalle. Tuotteen käyttö- ja asennusohjeita on noudatettava tarkasti, sillä takuu korvaa ainoastaan valmistus- ja materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat.

Biltema ei korvaa virhettä, joka on syntynyt tuotteeseen

  • normaalista kulumisesta
  • virheellisestä käytöstä, asennuksesta tai puutteellisesta huollosta
  • väärästä säilytyksestä
  • kilpailukäytössä tai muusta ulkopuolisesta tekijästä, esimerkiksi iskusta

Takuun käyttämiseksi asiakkaan on otettava yhteyttä Bilteman asiakaspalveluun sähköpostitse tai myymälässä käymällä. Biltema noudattaa kuluttajansuojalakia ja sen sovelluksia. Takuulla ei rajoiteta asiakkaan lakisääteisiä oikeuksia. Biltema ei vastaa elinkeinotoiminnalle mahdollisesti aiheutuneista tappioista.

8. Huoltokäytännöt

Asiakas voi toimittaa takuun tai lakisääteisen virhevastuun piirissä olevat tuotteet huoltoon Bilteman myymälän asiakaspalveluun. Huoltoaika-arvio on 14–60 päivää. Asiakkaalla voi olla lakisääteisen virhevastuun nojalla oikeus maksuttomaan toimitukseen, jonka käyttämiseksi asiakkaan tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostitse.

Aiheettomasta huoltokäynnistä aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan asiakkaalta, jos tuote on toimitettu huolimattomuuden tai väärinkäytön vuoksi takuuhuoltoon tai virhevastuuseen perustuvaan huoltoon. Mikäli tuotteessa ei havaita huollon yhteydessä asiakkaan mainitsemaa virhettä, veloitetaan asiakkaalta myös tällöin aiheutuneet toimituskulut. Biltema säilyttää huoltoon toimitettuja tuotteita kolme kuukautta asiakkaalle työn valmistumisesta annetun ilmoituksen jälkeen. Noutamattomat tavarat myydään tai kierrätetään tämän määräajan jälkeen.

9. Ylivoimainen este

Biltema ei vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuneesta vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään Bilteman vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevaa ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta. Ylivoimainen este voi olla esimerkiksi sota, lakko, sähkökatko, tietoliikennehäiriö, mellakka, tartuntatauti, sabotaasi, luonnonmullistus tai viranomaisen antama kielto tai määräys. Ilmoitamme ylivoimaisesta esteestä viipymättä, mikäli kohtaamme sellaisen.

10. Henkilötiedot

Biltema käsittelee asiakkaan henkilötietoja Bilteman tietosuojapolitiikan mukaisesti. Siihen voi tutustua osoitteessa: https://www.biltema.fi/asiakaspalvelu/kayttoehdot/tietosuojapolitiikka/.

11. Yhteystiedot

Asiakas voi olla aina tarpeen tullen yhteydessä Bilteman asiakaspalveluun, sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@biltema.fi tai puhelimitse numeroon 09 4270 5830 ma–pe klo 8.00–17.00.

Kunkin Biltema-myymälän yhteystiedot löytyvät Bilteman verkkosivuilta yläreunasta kohdasta Valitse tavaratalo, tai mikäli tietty tavaratalo on jo valittuna, klikkaamalla ko. tavaratalon nimeä, jolloin sivun oikeaan reunaan aukeaa listaus kaikista tavarataloista.

Asiakaspalvelun osoite: Iltaruskontie 2, 00750 Helsinki.

Palautusosoite (verkkokaupan varasto): Jännekatu 8, 20760 Piispanristi

12. Sovellettava laki ja riitatilanteet

Tähän sopimukseen liittyvät erimielisyydet ratkaistaan Suomen lain mukaan.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakkaan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Asiakas voi käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (ODR-foorumi). Riidanratkaisufoorumi: https://ec.europa.eu/odr

Asiakkaan tulee ilmoittaa ODR-forumiin asiakaspalvelumme sähköpostiosoite asiakaspalvelu@biltema.fi.

Biltema ei korvaa mahdollisen asiamiehen käyttämisestä koituvia kuluja, koska asian käsittely kuluttajariitalautakunnassa, kuluttajaneuvonnassa ja ODR-foorumissa on veloituksetonta, eikä vaadi asiamiehen käyttämistä.

Asiakkaalla on oikeus saattaa tätä sopimusta koskeva riita-asia asuinpaikkasi tai Bilteman kotipaikan käräjäoikeuden ratkaistavaksi Suomessa. Jollei asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, asia käsitellään Bilteman kotipaikan käräjäoikeudessa Suomessa.